Pozytywny reklama nie zawsze przynosi świetne efekty. W pewnych przypadkach mimo usilnych starań nie jesteśmy w stanie zapewnić właściwych efektów.

Kiedy konkurencja posiada nad nami w rzeczywistości ogromną przewagę, całkiem jasne jest, że będziemy chcieli się tej przewagi pozbyć. W ten obecnie sposób powinniśmy postępować, jeżeli już chcemy odkryć na rynku miejsce dla siebie i dla swojej firmy. Czarny PR ma możliwość w tym pomóc. Czym on jest? Tego dowiesz się już za chwilę.
Otóż takim PR nazywamy negatywne działania marketingowe, które wymierzone są w inną markę. O ile nie możemy przyciągnąć do siebie konkurencji za pomocą pozytywnych opinii o naszej firmie, a środowisko jest hermetyczne, to w takim przypadku konieczne jest posługiwanie się zupełnie innym modelem. Jest nim czarny reklama, czyli zupełnie inaczej próba zdetronizowania konkurencji za pomocą umieszczania w internecie negatywnych treści o danej firmie czy firmach. Posłużymy się tutaj przykładem. Posiadamy dwie restauracje i każda z nich jest bardzo dobra, każda posiada klientów i dobrą opinię, niemniej jednak jedna preferuje być lepsza. Co powinna w takiej sytuacji zrobić. Otóż musi podjąć działania, które zmierzą do postawienia w złym świetle restauracji konkurencyjnej. Jeśli tak zrobi i klienci odwrócą się od tej drugiej firmy, to całkowicie zrozumiałe będzie, że taka firma jest wtedy na wygranej pozycji. Otóż w sytuacji, gdy zastosuje się taki model postępowania, efekty mogą przejść nasze najśmielsze nadzieja i o to właśnie chodzi. Czarny marketing szeptany może się stać tajną bronią mojej firmy.

Zobacz więcej: negatywny marketing.

Negatywny marketing dla firm

Dodaj komentarz