Dopóki sprzedajesz własne produkty i usługi jedynie na jednym rynku, dopóty masz faktycznie niewielkie możliwości zrobienia poważnego biznesu. Najbardziej byłoby, gdybyś wykraczał ze własnymi ambicjami jak najdalej, starał się osiągać wyższe cele, imał czegoś, na co inni się nie decydują. 1.2 Internacjonalizacja MŚP Polska Wschodnia POPW ma możliwość dać Ci efekty, o jakich dosłownie nie marzysz. Powinno się jedynie wiedzieć, jak ją przeprowadzić.
Głównie ekspansja na rynki innych krajów daje ogromne możliwości zarabiania. Im więcej sprzedajemy, tym większe są nasze dochody, a tym samym bardziej możemy się rozwijać. Dopóki działasz lokalnie, masz pewien ograniczony segment rynku do zagospodarowania i nie możesz wyjść poza niego. Jednakże w sytuacji, gdy zaczynasz ze swoją ofertą wychodzić dalej, to samoczynnie zyskujesz większą liczbę potencjalnych odbiorów. Gdy Twoje produkty są rewelacyjne, to chętnych na nie nie w przyszłości powinno się długo poszukiwać. RPO Łódzkie: II.2.1 Modele biznesowe MŚP zakłada, że wraz ze wzrostem dystrybucji, rośnie również znajomość Twojego biznesu. Im bardziej jest ona znana, tym większy brand buduje. Tym samym tym większe rozpoznawalność może zanotować i koło się napędza. Firma sprzedaje jeszcze więcej, jest jeszcze bardziej rozpoznawalna i tak dalej. Jeśli osiągnie rzeczywiście wysoki pułap rozwoju i będzie się chciała dalej przeobrażać, to ma możliwość wykupić mniejsze firmy albo spółki i kontynuować działanie z jeszcze większą siłą. Później możliwości rozwoju są już nieograniczone, można nawet wejść na giełdę.
Więcej: WRPO Wielkopolskie: 1.4.1 Internacjonalizacja.