Któremu właścicielowi firmy serce nie zaczyna bić szybciej na myśl, że jego przedsiębiorstwo może opanować zagraniczne rynki i stać się rzeczywistym liderem w dostarczaniu konkretnych towarów lub usług? Chyba każdy z nas, przedsiębiorców pragnie, ażeby wkład czasu i pieniędzy, jakie czyni, przyniósł mu w przyszłości sławę i duże pieniądze. aby tak się stało, musi być przeprowadzona internacjonalizacja przedsiębiorstw, które pretendują do miana globalnych.
Zanim jednak zdecydujesz się na taki krok, powinieneś rozważyć wszystkie wady i zalety. Zaletami będzie głównie możliwość nieograniczonego rozwoju. Firma, która wie jak zainwestować własne pieniądze i tworzy bardzo dobre rozwiązania, zyskuje tym samym możliwość osiągnięcia w rzeczywistości dużych profitów i stworzenia sobie brandu, jakiego inne firmy będą jej zazdrościć. Bardzo duże zarobki zapewniają możliwość swobodnego reklamowania się, pozyskiwania coraz to nowych kontrahentów i klientów. Jeżeli jednak chodzi o wady, to WRPO Wielkopolskie: 1.4.1 Internacjonalizacja wymaga głównie wkładu finansowego i w pewnych sytuacjach ten wkład jest bardzo duży. Wszystko uzależniony jest od tego, co kreujemy, jaki rynek chcemy opanować i jakie rozwiązania zaoferować przyszłym kontrahentom. Z całą pewnością największe pieniądze pochłania sama reklama i konieczność przygotowania biur regionalnych dla konkretnych oddziałów. Negatywną właściwością może być też wątpliwa stabilność konkretnego rynku, bo RPO Łódzkie: II.2.1 Modele biznesowe MŚP choćby były nie wiadomo jak poprawnie opracowane, to tak w rzeczywistości przenigdy nie zapewniają sukcesu.
Więcej informacji: WRPO Wielkopolskie: 1.4.1 Internacjonalizacja.