U podstaw każdego udanego biznesu leży poprawnie dobrana strategia reklamowa. Umożliwia ona zwiększyć świadomość marki w przestrzeni publicznej a także natrafić do potencjalnych odbiorców. Dopasowana marketing ma również zasadniczy wpływ na finalne wyniki sprzedażowe produktu.

Bywają także sytuacje, kiedy źle przeprowadzona kampania skutkuje spadkiem zainteresowania danym artykułem i negatywnie odbija się na jego sukcesie (zobacz: oklejanie ciężarówek). Dlatego sporo sugestie poświęca się zarówno na przygotowanie samej koncepcji reklamowej, jak i na wybranie odpowiednich nośników.
Kluczowy wpływ tradycyjnych środków przekazu
Media tj. Internet i telewizja cieszą się dużym zainteresowaniem, co powoduje, że reklamy cyfrowe należą do jednych z najbardziej popularnych. Filmowe spoty, bannery w schemacie HTML czy animowane nakładki na stronę w ogromnym stopniu potrafią wpłynąć na postrzeganie produktu w gronie klientów i przełożyć się na wymierny sukces finansowy. Pomimo że cyfrowe nośniki przykuwają uwagę konsumentów, nie można też zapominać o niesłychanie ważnej roli, jaką w świecie marketingu pełni grafika reklamowa. Od zdjęć drukowanych w kolorowych magazynach po ogromne bannery zdobiące ulice czy nalepki na samochodach, każdy z tych środków służy jednemu celowi – sprawiają, że dany produkt trafia do świadomości odbiorców (źródło informacji: grawerowane kalendarze). Wręcz jeżeli już nie od razu przełoży się to na zakup towaru, atrakcyjna grafika czy chwytliwy slogan wpłyną na pozytywne postrzeganie produktu. Przekaz graficzny, jaki niesie ze sobą kampania reklamowa, może zostać zapamiętany, i w konsekwencji zaprocentować wręcz po upływie dłuższego czasu. Z tego powodu nie trzeba lekceważyć wpływu, jaki mogą posiadać oklejanie budynków, plakaty reklamowe czy dystrybucja ulotek bądź folderów, na sukces strategii marketingowej.

Zobacz również: grafika reklamowa.

Jak zareklamować swoją firmę, by pozyskać klientów?