Właściwie każdy posiadacz strony internetowej preferuje, żeby była ona odwiedzana przez jak największą ilość użytkowników. Przy ogromnej ichniejszym liczbie odpowiednio zrobiona strona i oferta ma możliwość zamienić wielu z nich w klientów.

Warto tutaj podkreślić, że w chwili obecnej większość ruchu na witrynach wywodzi się z wyszukiwarki. To w tej chwili wydatki na SEM (Search Engine Marketing) czyli marketing w wyszukiwarkach są największymi jeżeli chodzi o marketing internetowy. Wszyscy ludzie walczą między sobą o jak najwyższe pozycje, które związane są bezpośrednio ze zwiększonym ruchem na stronie. SEM możemy podzielić na pozycjonowanie – czyli obecność w wynikach organicznych wyszukiwania, oraz płatne linki sponsorowane, gdzie płaci się za kliknięcia w reklamę. Kategorycznie warto zainwestować w obie formy, ponieważ znacznie się one różnią i mają różnorakie zalety. Jeżeli już chodzi o płatną reklamę – ppc (pay per click), opłata za kliknięcia, to ma ona swoją specjalną pozycję w wynikach wyszukiwania. W każdej sytuacji płatne wyniki ukazują się na pierwszych miejscach i dzięki temu posiadają szansę na zdobycie dużej ilości kliknięć i przekierowań na nasza stronę. Kolejnym plusem jest to, że możemy sami decydować co ma się znajdować w treści naszej reklamy, , a oprócz tego kiedy ma się ona pokazywać (po wpisaniu jakich słów podstawowych), przy tym możemy ustalać odpowiednią kwotę za kliknięcie dzięki czemu posiadamy kontrolę nad tym ile wydajemy i tej kwoty nie będziemy przekraczać. Co ważne taka reklama pojawia się w SERPach w tym samym momencie, to nie jest tak w jaki sposób w przypadku pozycjonowania, że musimy czekać miesiące zanim nasza witryna tam się pojawi, a jeszcze nie posiadamy na to gwarancji. Poprzez reklamę w adwords można informować o zmianach, o promocjach, zachęcać do wykorzystywania naszej oferty.
Dodatkowe informacje: http://linki-sponsorowane.co.pl/.

Uzycie promocji w wynikach popularnej w Polsce wyszukiwarki