Dzisiaj rynek jest niewyobrażalnie nasycony różnorodnymi artykułami, dlatego nie dziwi, że w większości przypadków sprzedaż nowego artykułu pojawiającego się na rynku może stanowić dość duży problem dla jego producenta. Dlatego nie dziwi fakt, że każda firma usiłuje znaleźć takie metody dotarcia do klienta, które pozwolą jej na jak najlepsze sprzedanie wyprodukowanego przez siebie przedmiotu. Coraz w większości wypadków wybieraną przez firmy formą sprzedaży jest dzisiaj marketing bezpośredni.

Ta forma polega na jak najbliższym kontakcie z potencjalnym klientem, w znaczącej liczbie przypadków polega na kierowaniu oferty nie do grupy osób, jedynie do konkretnej, wybranej osoby, od której równocześnie oczekiwana jest odpowiedź w sprawie złożonej propozycji. Jednak marketing bezpośredni pomija kontakt ze sprzedawcą. Taką forma kontaktu jest np sprzedaż wysyłkowa za pośrednictwem katalogów, które są wysyłane przez firmy klientom na adres domowy. W większości wypadków też ta metoda dystrybucji opiera się na przykład na tym, żeby propozycję skierować do konkretnych osób, przykładowo pod względem wieku i upodobań. Dzięki temu firma ma możliwość liczyć, że o kilka większa ilość osób będzie zainteresowana ichniejszym ofertą, gdyż całkiem prawdopodobne, że w jaki sposób najbardziej trafi ona w ich gust i upodobania. Taka metoda dotarcia do klienta wymaga jednakże o firmy o wiele większej ilości działań, które posiadają na celu zyskanie bazy klientów, którzy w jaki sposób najlepiej mogą być zainteresowani konkretną ofertą. Bardzo często wiąże się to z dość dużymi kosztami, dlatego nie dziwi, że dzisiaj na marketing bezpośredni w większości wypadków decydują się duże firmy, mające już w pewien sposób stateczną pozycję na rynku, dzięki czemu mogą sobie one pozwolić na ponoszenie kosztów związanych z wprowadzeniem tej w tej chwili metody sprzedaży. Częstokroć również firmy zatrudniają pracowników, których zdaniem jest zajmowanie się obecnie ta metodą sprzedaży i pozyskiwanie nowych kontrahentów lub ichniejszym adresów w celu przedstawienia im oferty. Dzisiaj coraz przeważnie też taka metoda dystrybucji realizowana jest za pośrednictwem poczty elektronicznej. Zdaniem coraz większej ilości firm taka forma jest bardzo opłacalna, ponieważ gdy firma prowadzi sprzedaż wyłącznie w taki sposób, eliminuje to konieczność utrzymywania sklepu stacjonarnego czy zatrudniania za dużej ilości pracowników, co przeważnie przekłada się na cenę produktu, która wtedy w wielu wypadkach może być obniżona tak, aby była jak najbardziej korzystna dla klienta.

Popatrz jak dobrze wykonana strona z której korzystam
Tagi: