Czy można odnieść rynkowy sukces bez promocji? Choć ma ona wielu przeciwników, zdaniem większości osób jest czymś niezbędnym dla współczesnych przedsiębiorców. Promocja, która daje możliwość pozyskiwać nowych kontrahentów, stała się w ostatnich latach bardzo ważną dziedziną wiedzy, dzięki której można uzyskać edukację na temat zachowań konsumentów i wykorzystać ją w rozwoju swojej działalności. Promocja jest jednocześnie dość specyficzną formą komunikacji prowadzonej pomiędzy producentem a nabywcą, a od przebiegu owej komunikacji zależy rynkowy sukces wielu firm. Nic w tym zaskakującego, że tą bardzo istotną dziedziną wiedzy zainteresowano się w ostatnich latach wyjątkowo mocno.
W promocji istotną rolę zajmuje skuteczna komunikacja. Prowadzona jest ona wśród producentem a nabywcą, a jej celem jest zachęcenie ewentualnego klienta do wyboru danego produktu albo do skorzystania z danej usługi. Komunikat musi więc zawierać rzetelne informacje, dzięki którym klient będzie mógł zdobyć edukację na temat produktu. Oprócz wiadomości typowo informacyjnych ważne jest też umiejętne zachęcenie klienta do zakupu. Można to zrobić na wiele możliwości. Niedopatrzeniem jest nadużywanie obietnic, a znacznie lepsze rezultaty przynosi obiektywne zaprezentowanie tych korzyści, które ma możliwość przynieść wybór danego produktu.
Promocja to jednak nie tylko sam produkt. To też firma, dla której istotną sprawą jest upowszechnianie wiadomości na temat swej działalności , a oprócz tego swego logo.
Promocja jest częścią znacznie szerszych działań marketingowych, a w jej ramach korzysta się z takich elementów, w jaki sposób reklama, aktywizacja dystrybucji oraz dodatkowo sprzedaż osobista. Specyficznym i bardzo wymagającym składnikiem skutecznej promocji jest również public relations, który pozwala upowszechniać pozytywny wizerunek firmy.

Źródło: strona internetowa.

Reklama i jej dzieje